19.9.23

Jumalan huolenpito

 


"Armahda minua, Jumala, armahda minua,
sinuun minä turvaan.
      Minä kätkeydyn siipiesi suojaan,
      kunnes myrsky on ohitse.
Minä huudan avukseni Jumalaa, Korkeinta,
hän vie asiani päätökseen."

Psalmi 57:2-4

Uskotko Jumalan huolenpitoon? Mihin uskot, kun uskot siihen? Ihmeisiin? Yllätyksiin? Salaisuuksiin?
Toki on selvää, että Jumala Kaikkivaltiaana varmasti voi tehdä mitä ikinä haluaakin. Emme kaiketi voi niitä rajoja ymmärtää. Jumalahan on salaisuus.

Päivän teksteissä on myös lainaus Jobin kirjasta; 

"Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui:

– Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni
mielettömillä puheillaan?
Vyötä itsesi, puolustaudu kuin mies!
Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat.

Sinäkö metsästät leijonalle saaliin,
sinäkö ruokit sen pennut,
kun ne kyyristelevät luolassaan
tai odottavat tiheikössä?
Sinäkö tuot ruoan korpille,
kun sen poikaset huutavat apua Jumalalta
ja hyppivät nälkäisinä sinne tänne?"

Job 38:1-3, 39-41

Koko Jumalan luomakunta on Jumalan huolenpitoa. Ilman luomakuntaa ei elämän edellytyksiä olisi. Olen aiemmin viitannut siihen, että elämme joka hetki ihmeen keskellä - ihmeen eli elävän luomakunnan keskellä jota ilman ei elämän edellytyksiä ole. Hän pitää huolen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Helluntaihin liittyviä mietteitä

Helluntaista sanotaan, että se on kirkon syntymäpäivä. Tai helluntaista sanotaan, että se on Pyhän Hengen vuodattamisen päivä. Juutalaiset s...